De Gouden Schaar
Op een blauwe maandag, een maand of twee terug, krijg ik telefoon van een geestdriftige man met de naam Bart Debbaut. Hij had mijn naam doorgekregen van het labo in Heist-op-den-Berg. Hij stelde zich voor als de zaakvoerder van een gevestigde herenkledingzaak in Tienen ‘De Gouden Schaar‘. Hij doet regelmatig acties en speciale promoties. Dit voorjaar wou hij zijn klanten een cadeau doen door elke klant een aftershave te schenken.
“Tja”, was mijn eerste voorzichtige reactie. Het klonk als een verhaal van een wat naiëve enthousiasteling, moet ik toegeven. Vorige zomer hadden jonge Nederlanders ook al eens een voorstel gedaan om mijn formule als white label op de markt te brengen. Verschillende stemmen in mijn entourage vonden dat maar niks. ‘Je bent nog volop je eigen naam aan het maken!’. Maar ik had in stilte al wat studie- en rekenwerk gedaan, zonder dat het plan ten uitvoering kwam. Dat flitste allemaal door mijn hoofd tijdens het gesprek. Ik stelde Bart een paar gerichte vragen vanuit de stelling dat deze ondernemer zijn plan snel zou laten varen. Ik vertelde hem het verhaal dat tussen droom en daad er wetten en praktische bezwaren stonden. Hij bleef elk obstakel vriendelijk maar beslist weglachen. En zo komt het dat je sinds vorige week in Tienen ook aan de BAUME.BE Aftershave Balsem kan geraken. Mits een aankoop aan kledingstukken, krijg je een flacon mee.
Het label en de verpakking werden aangepast aan het merk en logo van de kledingzaak. Maar het is 100% BAUME.BE, en dat staat zo op de verpakking. Dat hoort ook zo wettelijk. Toen ik Bart vorige week dan eindelijk ontmoette was hij apetrots. Ik heb live kunnen meemaken hoe de eerste klant de eerste flacon meekreeg. Ik werd er zelf enthousiast van!