De BAUME.BE Blog

De queeste naar de perfecte scheerbeurt

Carrot Oil

Carrot Oil BAUME.BEWortelolie lijkt een prominentere rol te gaan spelen in het BAUME.BE gamma. Naast de scheercrème zal het waarschijnlijk terugkomen in de pre shave. Verrassend vind ik zelf. Ik wou er eerst niet van horen. Vond de kleuring ook wat vreemd. In zijn essentiële olievorm ziet het er rood uit, maar eens gemengd zorgt het eerder voor een mangokleur. In ieder geval, het testpanel zag er geen graten in en de scheercrème sloeg onmiddellijk aan. Zie ook ingrediëntenlijst
Maar niet iedereen is fan. Toen ik een foto publiceerde op Google+ met mijn voornemen om het op te nemen in de pre shave, schreef iemand volgende reactie: “Don’t fruit the beer. Don’t veg the pre-shave.” Mijn eerste bedenking was, “Die kent geen Framboise of Kriek, zeker. Fruitbier is de normaalste zaak in het bierland bij uitstek, domoor”. Ach, al die meningen. Het is zoals met een kind. Je verdraagt er niet zo veel commentaar op en durft wel eens onredelijk te reageren. Zo ook met die wortelolie.
Wellicht heeft de mening te maken met het feit dat men het ingrediënt niet kent. Want naast die olie zitten er wel veel natuurlijke ingrediënten in. Wortelolie bevat bètacaroteen en is een anti-oxidant (lees= goed tegen veroudering van de huid). Het wordt steeds vaker aan zonnecrèmes toegevoegd.  In grote hoeveelheid wordt je er bruiner van. Maar dus niet met de hoeveelheden in de scheerlijn van BAUME.BE, voor alle duidelijkheid. Wortelolie heeft dus wel degelijk een functie. En de natuurlijke kleur… die neem ik er graag bij.

Enkel berichtnavigatie

2 gedachten over “Carrot Oil

  1. Ik zelf zoek geregeld meestal even op waar een ingredient voor bedoeld is, en een snelle Google zoekopdracht leert me dat het bedoeld is om de huid te ondersteunen bij het herstel.

    Dus een soort ingredient als Panthenol, Allantoine, Bisabolol ( Kamille ), welke je vaak in aftershave balsems vind. Mij persoonlijk maakt het weinig wat er allemaal in zo’n aftershave of pre-shave of scheercreme etc zit, maar interessant is het wel.

    Ik heb overigens de BAUME.BE Aftershave Balsem staal ook ontvangen 🙂 En eerste wat mij opviel, dat is een hele waslijst aan ingrediënten, doet me een beetje denken aan de 7 kruiden shampoo die ik gebruik.

    Ik ga trouwens ook de Baume.be aftershave balsem reviewen, dus ik ben benieuwd naar hoe de aftershave balsem het doet 😉 Maar ik moet wel eerlijk zijn dat ik de Baume.be aftershave balsem gewoon te duur vind, maar ik ben oprecht benieuwd naar de werking.

    Was trouwens wel grappig dat jullie sample stijl hetzelfde is als van Edwin Jagger, die versturen ook in van die kleine kartonnetjes.

Plaats een reactie